donderdag 12 juni 2008

Stage onderzoek

Voor een goeie oriëntatie aangaande stage moesten we met een groep van drie personen een huidige 3e jaars stagiaire op gaan zoeken op de werkplek. We vonden het belangrijk een persoon te vinden die een stage deed waar wij alle drie wel affiniteit mee hadden. Onze eerste ideeën waren redelijk individueel. Na overleg zijn we uiteindelijk op een marketing bureau gekomen. Hier wilden we allemaal wel eens een kijkje nemen om te zien hoe de praktijk nou is.
Via contacten met mensen uit het 3e jaar kwamen we al gauw bij Marije uit. Zij heeft stage gelopen bij Rotterdam Marketing. Een veelzijdig bedrijf dat in Rotterdam toch wel hoog is staat aangeschreven.

Helaas heeft Marije haar stage al afgerond en was het op korte termijn niet mogelijk de werkplek nog eens te bezoeken voor een kort interview. We hebben Marije daarom niet meer als stagiaire aan het werk te zien. Persoonlijk vind ik dit jammer. Toch is er met het interview veel goed gemaakt. Ik heb nu een veel beter beeld van wat een marketing bureau doet en het heeft daardoor absoluut mijn interesse gewekt om het te gaan overwegen als stageplaats voor mijzelf.

De voordelen vind ik vooral dat het een veelzijdige baan is. Je krijgt een goed beeld van de praktijk. Ook kwam het naar voren als een serieuze stageplaats met veel ruimte voor je eigen ideeën. Dit sprak mij heel erg aan.

Echt nadelen vond ik niet. Wel vind ik de ruimte voor je eigen ideeën behalve een groot positief punt ook een redelijk eng punt. Ik besef dat als ik over twee jaar ben afgestudeerd ik ook in deze situatie ga verkeren en dus maar beter nu al kan gaan wennen aan losse touwtjes. Op school wordt alles toch nog behoorlijk gecontroleerd en straks in de praktijk, zul je een hele hoop zelf moeten doen. Spannend, een tikkeltje eng, maar ik hoop het op mijn stage snel leuk te vinden en het zo erg naar mijn zin te gaan hebben.

Geen opmerkingen: