donderdag 12 juni 2008

ABCverslag 2e activiteit - cursus spaans

Activiteit

Mijn keuzevak is Spaanse les. Dit is een keuzevak voor twee periodes en daarom krijg je er ook twee studiepunten voor. Andere talen hebben me altijd wel getrokken. Ik vind het vaak wel lastig om een andere taal aan te leren als ik deze niet de hele dag om me heen heb. Toch trok het exotische van Spaans me heel erg. Ik heb alle lessen, op 3 na, gevolgd en zal nu af moeten wachten wat het tentamen gaat brengen.


Bewuste keuzes in de uitvoering

Al direct de eerste les werd duidelijk dat het van belang was de lessen te volgen. De grammatica werd er tot vervelends toe herhaald. Dit omdat de Spaanse grammatica aspecten kent die in het Nederlands ondenkbaar zijn.
Naast het volgen van de les helpen ook de huiswerk opdrachten om alles onder de knie te krijgen. Begrijpen is een van de belangrijkste elementen als je een andere taal wil leren. Met alleen weten zul je nooit kunnen toepassen.


Conclusie

Dit is nog een raadselachtig kopje. Dit kan ik pas zeggen als ik het tentamen heb gehad. Ik hoop van harte dat ik het tentamen zal halen. In de aanloop naar het tentamen ga ik alle oefeningen gewoon nog een keer maken om zo alles te begrijpen. Daarnaast zal ik gewoon alle woordjes moeten stampen. Het leren van de basis van de Spaanse taal is me in ieder geval goed bevallen en ik hoop op een goede afloop.

Geen opmerkingen: