donderdag 12 juni 2008

Evaluatie van het tweede gesprek met Mevrouw Smit

Dit gesprek gaat over jaar 3. Dit jaar gaat er volledig anders uitzien dan de eerste twee jaren omdat we nu moeten gaan stage lopen en minors kiezen. Belangrijke stappen voor je verdere carrière. Ik weet van een hele hoop dingen niet goed wat ik wil. Daarin tegen zijn veel andere dingen al heel lang duidelijk. Een van deze laatste dingen is een half jaar naar het buitenland.

In de eerste instantie was dit half jaar buitenland in de vorm van een stage. Maar al snel kwam de mogelijkheid van studeren in het buitenland naar voren en dit kent ook veel mogelijkheden. Het vinden van een stagebedrijf in het buitenland is bijvoorbeeld een redelijke opgave. Een partner university is met één druk op de knop gevonden.
Ik heb me aangemeld voor Malardalen, een universiteit in Vasteras, een plaats in Zweden. Deze school biedt leuke minors. Daarnaast heeft Zweden me altijd op een onverklaarbare manier aangetrokken. In het gesprek met Marion Smit is dit naar voren gekomen en niet lang na het gesprek heb ik via de email bevestiging gekregen dat ik naar Zweden mag gaan studeren in mijn derde jaar, het tweede semester. Ik ben hier zo blij mee.
Omdat ik door een redelijk zware periode in mijn leven ga lijkt een studie in Zweden niet direct een goede keuze. Ook omdat ik het moeilijk vind me tot dingen te zetten momenteel. Toch denk ik dat juist Zweden me kan motiveren om weer dingen te gaan doen. Ik moet dingen ondernemen en uit mijn dagelijkse ritme. Dit kan niet in Delft, Rotterdam of Friesland.

Naast het gesprek over Minors hebben we het ook over stage gehad. Ik kijk hier vreselijk tegenop. Een stage verlangt veel ritme, inspanning en doorzettingsvermogen. Ik kijk er tegen op hier mee te moeten gaan beginnen. Dit is ook de reden waarom ik er tot het gesprek met Marion Smid nog maar matig over na heb gedacht. Ik weet niet goed wat ik wil. Veel dingen lijken me leuk maar ik kan overal ook veel nadelen bij vinden. Marion heeft nog enkele opties genoemd, waaronder die van van een tijdschrift. Hier had ik zelf nog niet aan gedacht omdat dat toch meer lijkt voor een studie journalistiek. Toch zie ik nu in dat er taken zijn die ook goed passen bij communicatie. Dus ik wil toch gaan nadenken over een mogelijke stage bij een van deze bedrijven.

Verder heb ik mijn P het eerste jaar al gehaald en waren er weinig noemenswaardigheden die in het gesprek naar voren zijn gekomen.

Geen opmerkingen: