donderdag 12 juni 2008

POP's

Ook dit studiejaar moeten we weer bezig met concrete plannen voor persoonlijke ontwikkeling op verschillende gebieden.

Persoonlijk
· persoonlijke ontwikkeling (welke individuele wensen heb jij t.a.v. je eigen ontwikkeling. Denk daarbij aan je studiegedrag, manier van presenteren, plannen en organiseren etc.)
Zoals ook al in de evaluatie vermeld staat wil ik geestelijk gezonder worden. Ik lijd nu aan depressies en die beïnvloeden mijn schoolwerk en mijn houding ten opzichte van anderen. Ik vond het ook vreselijk moeilijk in dat merktemplate iets duidelijks en concreets over mezelf te zeggen omdat ik voor mezelf geen duidelijk grenzen heb. De ene dag kan ik een compleet ander persoon zijn dan de dag erop.
“Ik wil op school een goede duidelijk werkhouding hebben. Op dit moment wordt deze teveel beïnvloed door mijn geestelijke welzijn dat mijn projecten en tentamens daaronder kunnen leiden. Zo heb ik al 1 tentamen niet gemaakt. Dit wil ik volgende periode voorkomen. Ik wil mijn tentamens allemaal maken en ga, zeker voor de her, een leerschema opstellen in de week voor het tentamen.”

Teamfuntioneren
· teamfunctioneren: hoe kun je je functioneren in het team verder perfectioneren? Welke groepsrollen beheers je al en welke zou je nog verder willen ontwikkelen?
Momenteel ben ik bezig met het optimaliseren van mijn rol als teamleider. Het volgende blok zou ik daarom wel weer een iets rustigere en minder verantwoordelijke taak willen hebben . Ook omdat ik de laatste weken steeds vaker het gevoel heb dat ik wat teveel hooi op mijn vork heb genomen als je dat combineert met mijn gemoedstoestand. Daarom wil ik volgend blok eens gewoon projectlid zijn. Eventueel zelfs zonder functie. Voor ieder ander zou dit een makkelijke functie zijn maar ik hoor vaak dat ik te strikt en punctueel ben. Voor mij is toekijken en me er niet mee bemoeien een hele opgave.
“Volgend blok wil ik graag in plaats van een leidende functie een volgende functie hebben. Dit omdat ik dan ook kan leren me te laten leiden en omdat ik kan zien hoe een volger een leider op verschillende punten kan ervaren.”

Beroepsontwikkeling
· beroepsontwikkeling: wat wil je in het kader van het vak waar je voor wordt opgeleid nog meer van weten? Welke beroepscompetenties wil je nog verder ontwikkelen. Bekijk daarvoor ook het programma van jaar 2.
Voor mijn vrije studiepunten heb ik al activiteiten gedaan. Het ontwerpen van 2 huisstijlen tijdens mijn vakantie was goed voor ruim 28 uren. Ook wil ik cursus spaans aan de Hoge School InHolland gaan volgen. Of dit mogelijk is hoor ik komende week hoop ik.
“Voor mijn vrije studiepunten heb ik al twee huisstijlen ontworpen. Hierover zal ik nog een verslag typen. Deze opdrachten sloten aan op het disignonderdeel dat we in het vierde blok van jaar 1 hebben gehad. Photoshop en andere ontwerpprogramma’s. Dit sluit aan bij wat ik later wil gaan doen. Werken op een creatief bureau. Hoofd ontwerpen of gewoon mensen adviseren zodat ze mijn ideeën uit willen laten werken. Voor mijn cursus op school wil ik Spaans gaan volgen. Ik spreek graag verschillende talen. Spreek vloeiend Engels en wil daar nog graag een taal bijvoegen. De cursus Spaans lijkt me een goed opstapje naar een derde taal.”

Geen opmerkingen: