donderdag 12 juni 2008

Inspiratiespel

Mijn inspiratiebronnen
· Gevoelens; Ieder mens heeft gevoelens en ik merk aan mezelf dat ik heel gevoelig kan zijn. Op de momenten dat je gevoelig bent, ben je kwetsbaar. Ik merk aan mezelf dat ik op kwetsbare momenten ook makkelijk word beïnvloed en daaruit komt vaak een andere visie voort.
· Liefde en relaties; Een belangrijke factor in je leven. Het is fijn om te weten dat er iemand is. Liefde hoeft niet altijd in een vaste relatie maar liefde kan er zijn voor alles wat je dierbaar en belangrijk voor je is.
· Wensen en verlangens; Dromen en hoop houden een mens staande als de werkelijk even niet zo mooi is. Hier wil ik ook mijn fantasie onder plaatsen want ik bedenk graag van alles en ben daar vaak mee bezig. Ik put daar energie uit en vind voor mezelf dat ik er redelijk goed in ben.
· Humor; Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Dit is niet helemaal waar maar de kern is er. Uit humor, lachen, vrolijk zijn haalt een mens meer energie dan dat het energie kost. Als je vrolijk bent lijkt elke klus minder zwaar en kan de dag nog zo lang zijn, erg is dat dan niet.
· Levenswijsheid en ervaringen; Dit staat heel erg bij mezelf omdat ik in mijn leven al behoorlijk wat drempels en drempeltjes ben tegen gekomen. Ik ben niet iemand om de handdoek in de ring te gooien. Dit houdt me wakker en pushed me om gewoon door te blijven gaan.

Mijn gekozen activiteiten
· Lezen; Als ik lees kan ik me heerlijk ontspannen. Ik lees ongeveer een boek per week, in de trein, voor het slapen.
· Fantaseren; Mijn hoofd stopt nooit met denken. Ik hoor altijd dat dat niet goed is maar kan er weinig aan doen. Het ratelt maar door. Ieder vrij moment bedenk ik wel iets nieuws. Soms reëel, vaak ook onrealistisch. Ik vind het ook leuk om bezig te zijn met dingen die niet kunnen of fantaseren om zo een keer niet van A naar C via B te gaan, maar via Z.
· Schrijven of met taal bezig zijn; Als ik schrijf kan ik mijn ei kwijt. Laat ik vaak ook mijn gedachtes de vrije loop. Toen ik nog op een basisschool werkte ondersteunde ik mijn lessen vaak met zelfgeschreven verhalen. Ik schrijf ook graag gedichtjes. Dat wil zeggen, ik schrijf gedichten die in me hoofd zitten op. Ik ga er eigenlijk nooit echt voor zitten. Ze zijn er altijd zomaar
· Leren of studeren; Mijn quote is meestal “ik ga ECHT NIET aan het werk”. Wat ik dan toch op school doe? Nou, leren, mezelf ontwikkelen. Dat vind ik wel leuk.
· Ontwerpen en vormgeven; net als met woorden ben ik ook graag met beeld bezig. Hoe geef je iets met een kleine afbeelding zo simpel mogelijk weer. Om me heen zie ik bijvoorbeeld logo’s waar ik geen verband met het bedrijf zie. Dat vind ik vervelend.

Mijn gekregen activiteiten
· Helpen; Ik sta altijd klaar voor mensen. Ik wil ook altijd iedereen wel helpen, zelfs als het ten koste van mezelf gaat. Ik besef wel dat dit niet goed is maar dat zit er al van jongs af aan in.
· Problemen oplossen; ik denk dat dat met mijn creativiteit en doorzettingsvermogen te maken heeft. Ik geef niet makkelijk op en kom van A naar C, welke letters ik daar ook voor nodig heb.
· Gesprekken voeren; Als ik me eenmaal op mijn gemak voel kan ik honderd uit praten. Zinnig of onzinnig, negen van de tien keer kan ik er mijn draai wel in vinden.

Mijn gekozen voorwaarden
· Zekerheid en stabiliteit; Dit heb ik nodig omdat ik in mijn leven vaste factoren nodig heb om me op gang te houden. Ik moet gewoon weten wat er te halen is zodat ik het kan halen. Tijdens onzekerheid begin ik te piekeren en maak ik mezelf onnodig moe.
· Interessant; Dit is om mijn aandacht vast te houden. Als ik me verveel ga ik mezelf vermaken en dat gaat ten koste van mijn waakzaamheid en concentratie vermogen.
· Vrijheid; Ik moet wel mijn eigen ding kunnen doen. Iedere aap kan op een knopje drukken. Ik wil gewoon graag dat verschil maken.
· Uitdaging; Wederom om mijn interesse vast te houden. Als ik de lat hoger leg dan direct binnen mijn bereik moet ik een krukje zoeken om erbij te kunnen. Dit houd me op gang. Want ik ben een streber dus wil de lat toch aan kunnen raken
· Flexibiliteit; dit is heel tegenstrijdig met het stabiliteit verhaal waar ik mee begon. Ik moet toch ruimte hebben voor mijn eigen ding maar ondertussen weten dat mijn werk er is en alles goed gaat.

Mijn belemmeringen
· Ik heb misschien een persoonlijkheidsstoornis; Op dit moment zijn er onderzoeken om te kijken of ik een persoonlijkheidsstoornis heb. Dit is een behoorlijke belemmering omdat dit mij erg in de weg zit. Ik kan niet altijd functioneren zoals ik wil en gezien ik een streber ben kan ik dit moeilijk van mezelf accepteren.
· Ik vertrouw anderen niet; Ik hou alles graag zelf in de hand want dan ben ik ook de persoon op wie ik kwaad kan zijn als het mis gaat. Bovendien weet ik van mezelf dat ik altijd eerlijk ben en zo word ik tenminste niet voor de gek gehouden.
· Ik moet voldoen aan de verwachtingen van anderen; bij nader inzien moet ik vooral voldoen aan wat ik denk dat anderen van mij verwachten. Ik wil mezelf en anderen niet teleurstellen.

Mijn ideale stage
· Eerlijkheid, openheid, ruimte voor je eigen ding maar toch controle.
· Lezen, leren, fantaseren met beeld of taal
· Vernieuwend en ruimte voor mijn eigen ik. Ik ben 20 en nog heel erg op zoek naar hoe alles goed in elkaar zit en hoe ik me in situaties moet handelen.

Geen opmerkingen: