donderdag 12 juni 2008

Carrièredag

Op de carrièredag moesten we twee bedrijven gaan interviewen. Ik ben bij verschillende bedrijven geweest maar om eerlijk te zijn vond ik het weinig boeiend. De bedrijven zelf hadden niet veel te vertellen en ik had weinig affiniteit met de mensen die daar aanwezig waren.

Voor mijn NEWb opdracht heb ik avonden georganiseerd voor alumni. Op deze avonden ben ik veel mensen tegen gekomen die me wel interesseerden. Een van deze mensen was werkzaam bij Ogilvy, een groot reclame bureau in Amsterdam. Ik heb haar visitekaartje en wil zeker nog een keer contact met haar opnemen over mogelijke stageplaats. Een andere optie is bij een uitgever. Hier wil ik me het komende half jaar in gaan verdiepen. Ik wil weten wat voor functies ze hebben bij de uitgever en of er iets bij zit dat mij interesseert. Dit is vooral door mijn passie voor lezen. Ik ben hard opzoek naar wat ik eigenlijk wil. Dit heb ik op de carrièredag duidelijk niet gevonden.

Het bovenstaande gedeelte is een onderdeel dat ik tijdens de tweede periode ben tegen gekomen. Inmiddels ben ik weer een periode verder en komt stage lopen steeds dichterbij. Door mijn studie naar het buitenland moet ik al in juli stage gaan lopen. Het is nu begin april. De vragen die ik mezelf ga stellen ter oriëntatie zijn:
· Wat voor type bedrijven lijken me interessant
· Hoe kom ik met deze bedrijven in contact
· Wat wil ik van het bedrijf
· Wat kan ik een bedrijf bieden
· Welke competenties wil ik halen
· Hoe kan ik mijn stage zo efficiënt mogelijk gebruiken om alles uit mijn minors in jaar 4 te halen

Dit zijn de vragen waar ik komende weken erg druk mee bezig te zijn. Ter compensatie van het gebrek aan interesse op de carrièredag zal ik in mijn SLB-dossier van periode 4 kort terug komen op deze vragen.

Geen opmerkingen: