vrijdag 13 juni 2008

Evaluatie van het laatste gesprek met Marion Smit

Het laatste gesprek met Marion Smit vind plaats met de hele groep. De onderwerpen zijn het kwaliteitenspel, de ABC verslagen en de keuze voor je stage of minors. Het kwaliteiten spel is tijdens het gesprek niet echt aan de orde geweest. We hebben dit op onze eigen manier gespeeld en er zijn verder geen opvallende dingen voorgevallen.

Ook mijn ABC verslagen zijn in orde. Omdat ik Spaans heb gevolgd hoef ik maar twee keuzeactiviteiten. Dit omdat Spaans tweeperiodes gegeven werd en goed is voor twee vrije studiepunten. Mijn beide ABC verslagen zijn in eerdere gesprekken al naar voren gekomen.

Over stage heb ik verschillende vragen. Zo vind ik het puntensysteem binnen school redelijk belachelijk. In je derde periode kun je nog niet eens voldoende punten hebben om op stage te mogen. Dit komt door SLB waarvoor je pas het laatste blok nog 5 punten kan halen. Hier hebben we even over gediscuteerd maar helaas kan mevrouw Smit hier weinig aan veranderen. Ik hoop dat ze deze verandering voor volgend jaar gaan heroverwegen want het is erg lastig pas na het laatste blok officiƫle handtekeningen te krijgen voor je stage. In mijn geval telt dit zeker omdat ik al in de zomervakantie met stage moet beginnen. Dit zorgt voor een hoop stress en daar zit ik persoonlijk zo aan het eind van het jaar niet op te wachten.

Deze evaluatie is maar kort. Dit komt doordat het gesprek met de groep gehouden werd en de aandacht en vragen dus verdeeld moesten worden.

Geen opmerkingen: