donderdag 12 juni 2008

ABCverslag Activiteit 1

Activiteit

Mijn activiteit was het maken van een huisstijl. Mijn tante heeft pas een nieuw bedrijf opgezet en daarvan heb ik de huisstijl ontworpen. Het is een Healthcentre in Friesland. De doelgroep is mannen en vrouwen van verschillende leeftijden die willen sporten of van andere gezondheidsapparaten gebruik willen maken.
De naam van het bedrijf is Villa Beach & Body. Het uiterlijk staat binnen dit bedrijf centraal. Ze hebben onder andere een zoncabine, sauna, trilplaten en massage apparaten.
Het bedrijf is 2 januari 2008 officieel geopend. Met het logo dat ik heb ontworpen als visite kaartje.


Belangrijke keuzes in de uitvoering

Omdat de “body” centraal staat binnen het bedrijf wilde ik dit in ieder geval duidelijk in het logo hebben. Ik heb een vrouwenlichaam gekozen omdat, in tegenstelling tot de rest van de natuur, bij mensen de vrouw de man moet verleiden en daarom vaak mooi moet zijn. Een vrouwenlichaam is sierlijk. Het lichaam is vrij abstract uitgevoerd omdat het een chique bedrijf is en het logo dus het verre van ordinair moet uitstralen. Door het lichaam rechtop te plaatsen is toch in 1 oogopslag te zien wat het logo weergeeft. Een mooi vrouwen lichaam, weergegeven in donkerroze om het vrouwelijke nog eens extra te benadrukken.
Het lettertype is gekozen om het chique en klassiek te houden zonder veel poespas. Wederom exact wat het bedrijf wenst uit te dragen.
In overleg zijn toen de visitekaartjes ontwikkeld en het standaard briefpapier. Om een indruk te geven van hoe het visitekaartje en het logo eruit zien heb ik een kopie geplaats.


Concluisie


Ik vond het erg leuk deze opdracht van me tante te doen. Zij was zeer tevreden met het eindresultaat en ik heb veel geleerd toen ik bezig was met het ontwerp. De relatie over het kaartje was zeer zakelijk en niet familiair. Hier hebben we bewust voor gekozen omdat het wel om een nieuw bedrijf gaat dat zich goed moet presenteren. Ik weet nu ook dat ik het heel leuk vind om af en toe zo’n opdracht te doen. Ik weet nog niet of ik er uiteindelijk verder mee wil of dat ik het op amateur niveau blijf voortzetten. Het is in ieder geval niet iets dat ik nooit meer op zal pakken.

Geen opmerkingen: