dinsdag 12 juni 2007

Leerdoelen uit de 2e Periode

Hieronder staan 3 leerdoelen die ik in blok 2 voor mezelf heb opgesteld. De leerdoelen staan scheefgedrukt en eronder staat of ik wel of niet aan mijn doel heb voldaan.

In mijn nieuwe projectgroep ga ik iedereen een kans geven. Ik wil een prettig persoon zijn om mee samen te werken en mijn koppigheid -waardoor ik snel bot overkom- aan de kant zetten. Dit wil ik doen door iedereen te laten uitspreken, andere ideeën aan te horen en niet alleen mijn eigen ideeën waarderen.

Ik denk dat ik aan dit leerdoel heb voldaan. Een heel concreet voorbeeld van toegangkelijkheid van mij binnen de groep is het opnemen van een nieuw projectlid. Dit op zich is geen prestatie, maar het was een van de mensen waarmee het in blok 1 compleet mee de mist in is gegaan. Ze is bij ons in de groep gekomen en ik heb de vooroordelen aan de kant gezet. De samenwerking is zo beter verlopen. Naast dit voorbeeld merk ik aan bijna alles dat de samenwerking beter verloopt.

In het volgende blok wil ik alle documenten voor groepsprojecten 1 dag voor de gestelde deadline af hebben. Op deze manier weet ik zeker dat ik mijn groep wat het project aangaat niet af zal vallen.

Hiervan is de helft geslaagd. Ik heb niet meer hoeven stressen. Eigenlijk is alles wel geslaagd. Bij geen enkel project moest ik op het laatste moment nog een hoop doen. Een enkele keer kwam het voor dat ik op de dag van de deadline nog even de puntjes op de i moest zetten, maar ik heb niks te laat ingeleverd. Een concreet voorbeeld van dat ik mijn groep nooit zal laten vallen heb ik van dit blok bij crossmedia. In mijn groep vielen 3 mensen af waardoor ik eigenlijk de enige was die de groepspresentatie in orde kon maken. Dit heb ik gedaan, dit alles speelde een dag voor de presentatie, en doordat ik zo voor de groep bezig ben geweest is mijn individuele gedeelte niet meer aan bod gekomen. Daardoor kreeg ik individueel eerst een onvoldoende en iemand die doordat ze niet aan het groepsgedeelte had meegewerkt en dus wel tijd had voor haar individueel een voldoende. Dit geeft maar weer aan waarom ik dit leerdoel heb opgesteld.

Ik wil de rol die ik komend blok uit kies of opgedragen krijg zo volledig en goed mogelijk uitvoeren door als het nodig is goed voorbereid aan het werk te gaan en op tijd mijn taken af te hebben.

Dit project was ik projectleider en groepslid. Als groepslid kan ik vooral creatieve ideeën aanwijzen die uit mijn hoofd komen. Als groepslid ben ik daardoor zeker geslaagd. Net als in periode 1 was ik dit blok ook projectleider. Deze rol heeft me weinig moeilijkheden opgeleverd en ik denk dat ik hem volledig genoeg heb uitgevoerd. Als concreet voorbeeld is dat ik de klas heb ingelicht over de situatie van Daniëlla. Ik vond dit best moeilijk want het was behoorlijk naar nieuws. Als groepsleider en vriendin was dit toch mijn taak, en ik denk dat ik die goed heb uitgevoerd.

Geen opmerkingen: