dinsdag 12 juni 2007

Beroepenveld

Beroepenveld. Zoals in 'beroepscompetenties' duidelijk wordt is me de afgelopen periode op dat gebied wat duidelijk geworden. Ik ben nog lang niet klaar voor een beroep en wil tot die tijd eigenlijk nog helemaal niet te diep over deze zaken nadenken.

Het beroepenveld op zich wordt eigenlijk elke dag uitgebreider. Zo kun je met deze opleiding zelfs voor de klas als je wilt. Op het MBO ofzo. Elke dag komen er beroepen voorbij. De ene wekt mijn interesse wel, de ander niet. Voor mezelf wil ik komend jaar gewoon kijken of ik echt verder wil als creatief brein. Als het antwoord op die vraag 'ja' blijkt, stap ik misschien toch nog over naar een meer creatieve opleiding.

De kijk op mijn wensen en ambities zoals die nu zijn, is nog steeds vrij neutraal. Het halen van mijn Propedeuse komt nu de komende twee weken op de eerste plaats. Dan wil ik met een vrij hoofd weer lekker aan mijn tweede jaar beginnen en dan zie ik in dat jaar wel hoe ik verder wil. Ik leef nu en wat de toekomst doet dat zie ik vanzelf voorbij vliegen.

Mijn ideale beroep is vooralsnog iets creatiefs.

Geen opmerkingen: