donderdag 12 juni 2008

Evaluatie van het gesprek met Mevrouw Smit

De zomervakantie kriebels zijn alweer ver te zoeken als ik plaatsneem tegenover Marion Smit. Spijtig want de zomervakantie is nog maar 3 weken geleden afgelopen. We zijn alweer vol in bedrijf om ons NEWb leerbedrijf opdracht goed op te starten. Vorig jaar heb ik in 1COD gezeten. Met nog een aantal anderen, niet genoeg anderen om een eigen klas te blijven. Dus een derde switch in mijn nog korte HBO periode en ook de derde studieloopbaan begeleidster om kennis mee te maken.
Het gesprek begint goed en vrij luchtig. Door een project in het eerste jaar is Marion bekent met mijn manier van doen. Een leider met overwicht en een ietwat warrige kant. Voor NEWb ben ik ook benoemd tot projectleider dus aan die competentie ga ik het komende jaar werken. Zoals genoemd heb ik die functie al wel vervuld maar het is wat ik later wil doen en daarom nu via NEWb wil optimaliseren.

Waarom deze studie
Verder hebben we kort mijn achtergrond en studie keuze besproken. Dit heb ik vorig jaar ook met beide studieloopbaan begeleiders moeten doen. Ik kom uit Friesland en ben door mijn ambitie en thuissituatie naar het zuiden gedreven. Lekker ver weg. Een nieuwe start en een nieuw begin. Rotterdam als keuze was niet moeilijk gezien een vriend van mij in Delft woont en ik bij hem ben ingetrokken. De keuze voor communicatie had ik toen al gemaakt. Met behulp van verschillende studiekeuzetesten en mijn gevormde kijk op het leven tot dan toe gaven na een korte voorlichting op een opendag al snel de doorslag om Communicatie te gaan studeren. Dat bleek al snel een succes. Tijdens het laatste blok in mijn eerste jaar heb ik ook overwogen eventueel de kunstacademie te gaan doen maar omdat ik nog maar zo kort van mijn studie Communicatie heb genoten ben ik toch bij mijn eerste keuze gebleven.

Werken aan mezelf
Mijn plannen om aan mijn geestelijke gezondheid te gaan werken via het GGZ zijn ook aan bod gekomen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze mijn school vreselijk gaan beïnvloeden maar met de kennis die ik op dit moment heb kan ik zeggen dat daar toch wel sprake van is. Maar het GGZ staat niet voor afbraak maar voor positief werken aan dus ik ga ervan uit dat dit mijn studie uiteindelijk, zeker als we straks op stage moeten en zo, alleen maar ten goede kan komen. Ik wil hier verder niet te veel over uitweiden omdat ik het een onderwerp vind dat wel bespreekbaar is maar niet zo op papier.

Geen opmerkingen: