donderdag 7 juni 2007

Wat heb ik geleerd?

Deze periode was, zoals in de inleiding al staat, een lekker blok om mee te beginnen. Heldere opdracht en hoewel er behoorlijk wat werk te verzetten was zijn we het doel niet uit de ogen verloren.
De samenwerking in de groep liep niet goed en gezien mijn rol als projectleider heb ik daar toch wel onder geleden. Ik denk dat ik ervan heb geleerd dat groepswerken ook zeker negatieve kanten heeft. De samenwerking liep niet goed door verschillende belangen. Ik moest leren me iets minder punctueel op te stellen en mensen gewoon te zeggen hoe ik over zaken dacht. Niet letterlijk, maar praten vanuit mijn gevoel -waarom stoor ik mij aan het gedrag en hoe is het op te lossen-. Deze adviezen heb ik zeker geprobeerd mee te nemen naar de volgende blokken.

Qua lesstof heb ik aan vaardigheden weinig nieuws geleerd. Dit komt door mijn praktijkgerichte vooropleiding. Aan de theorie heb ik wel nieuwe kennis opgedaan. Deze is verder in het jaar ook nog van pas te komen. Het gaat in het eerste jaar echt om de basis en terug gekeken naar het eerste blok was dat voor basisbegrippen een waardevol blok.

Geen opmerkingen: