Het blok trendwatcher was een zeer creatief blok.
PROJECT
Het project bestond uit 3 delen. Het eerste was een maxitrend. Met het oog op eigen websites, you tube en andere middelen om jezelf aan de wereld te laten zien hebben wij gekozen voor de trend -zelfpromotie-. You tube stond in de presentatie van dit alles centraal.
De tweede fase ging over conceptontwikkeling. In het verlengde van de trend zelfpromotie hebben we een tijdschrift ontwikkelt waarin iedereen zijn stuk kan plaatsen. IDyou Magazine. Mensen kunnen pagina's insturen over een vooraf bekend gemaakt thema.
In de derde fase moesten we ons concept ontwikkelen. Met een vage campagne met slogans vertelden we de mensen weinig. (Foto) Alles draaide om 1 site met de uitleg van het tijdschrift. Daarnaast kozen we voor blanco stickers met de tekst 'Create it yourself'. Dit is waar we de mensen toe aan wilden zetten. Wederom was de site vermeld.
CROSSMEDIA
Hierin stond ook een nieuwconcept maar met name de lancering centraal. Hier kozen we voor YouTube TV. Een digitale zender. Doormiddel van verschillende naar elkaar verwijzende media moest een campagne zo effectief mogelijk zijn. Prijsvragen met MMS, website, TV commercial en een abricampagne werden gelinkt. Ook hier stond de website centraal.
THEORIE
De theorie dit blok sloot aan op het project. Het was nauw aan elkaar gelinkt. Hier werd dus ingegaan op de theorie achter trends en concepting.
PROJECT
Het project bestond uit 3 delen. Het eerste was een maxitrend. Met het oog op eigen websites, you tube en andere middelen om jezelf aan de wereld te laten zien hebben wij gekozen voor de trend -zelfpromotie-. You tube stond in de presentatie van dit alles centraal.
De tweede fase ging over conceptontwikkeling. In het verlengde van de trend zelfpromotie hebben we een tijdschrift ontwikkelt waarin iedereen zijn stuk kan plaatsen. IDyou Magazine. Mensen kunnen pagina's insturen over een vooraf bekend gemaakt thema.
In de derde fase moesten we ons concept ontwikkelen. Met een vage campagne met slogans vertelden we de mensen weinig. (Foto) Alles draaide om 1 site met de uitleg van het tijdschrift. Daarnaast kozen we voor blanco stickers met de tekst 'Create it yourself'. Dit is waar we de mensen toe aan wilden zetten. Wederom was de site vermeld.
CROSSMEDIA
Hierin stond ook een nieuwconcept maar met name de lancering centraal. Hier kozen we voor YouTube TV. Een digitale zender. Doormiddel van verschillende naar elkaar verwijzende media moest een campagne zo effectief mogelijk zijn. Prijsvragen met MMS, website, TV commercial en een abricampagne werden gelinkt. Ook hier stond de website centraal.
THEORIE
De theorie dit blok sloot aan op het project. Het was nauw aan elkaar gelinkt. Hier werd dus ingegaan op de theorie achter trends en concepting.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten