vrijdag 8 juni 2007

Wat hebben we gedaan?


Bij de Representant stonden communicatie problemen centraal. Vooral de media was belangrijk.

PROJECT
Een issue dat door middel van een communicatieplan moest worden opgelost. Een incident op een middelbare school heeft de overheid bewust gemaakt van het nog steeds groeiende probleem van roken. En dan met name onder jongeren.
Met een campagne op middelbare scholen wilden we het probleem toch weer aanpakken. Hulp van bekende mensen werd ingeschakeld. Belangrijk punt was dat niet alleen de rokende jongeren werden geinformeerd maar ook de risicogroep, jongeren in de laagste middelbare klassen die zich het roken nog makkelijk eigen konden maken.
Het plaatje laat het campagneloge zien.

MEDIA CONTACTEN
Hier stonden persconferenties centraal. Voorafgaant aan een persconferentie lever je een persmap in zodat de genodigde journalisten weten waar het over zal gaan. Deze persmap en de persconferenties moesten gemaakt en gehouden worden.
Twee cases, één met een positieve mededeling en één met een negatieve mededeling. Voor de eerste lieten we Kika - Kinderkanker vrij - een concert geven. Het tweede was dezelfde issue als bij het algemene project, dus de campagne tegen roken onder jongeren.

SCHRIFTELIJKE VERSLAGEN
Journalistieke vaardigheden en Essay waren vakken waarbij we met de pen bezig moesten. Journalistieke vaardigheden leerde ons hoe we verschillende journalistieke stukken goed moesten schrijven. Sfeerbericht, nieuwsbericht en een intervieuw uitschrijven.
Bij het essay stond wederom een communicatie probleem centraal. Hier moest een 1500-2000 woorden opiniestuk over geschreven worden. Mijn onderwerp was; Moderne technologie maakt mensen afhankelijk. Met als belangrijkste mening dat dat zo is, maar mensen ook graag afhankelijk zijn.

THEORIE
Ik geloof dat we wel theorielessen gehad hebben, maar niet dat ze erg aansloten op de lesstof. Het tentamen heb ik in één keer weten te halen omdat er vooral naar algemene informatie werd gevraagd.

Geen opmerkingen: